Effektiv smertebehandling af migræne

Vi tilbyder en effektiv, smertefri og hurtig behandling af migræne – uanset om du har akutte eller kroniske smerter.

Migræne er en voldsom hovedpine, der enten kan være halv – eller dobbeltsidig.

Hovedpinen har ofte følgevirkninger såsom lys- og lydforstyrrelser, kvalme, opkastninger eller aurasymptomer. Aurasymptomer er flimrende synsforstyrrelser, der påvirker synsfeltet i op til 20 minutter.

Derudover kan det også gå ind og påvirke følesansen og talecentret.

Tegn på at du har migræne

• Moderat til stærk dunkende hovedpine i et par timer eller op til et par døgn. Hovedpinen kan være enten halv- eller dobbeltsidig
  • Lys- og lydfølsomhed
  • Kvalme og eventuelt opkastninger
  • Hvis man er fysisk aktiv, kan det forværre hovedpinen

Man ved ikke helt, hvorfor man får migræne, men man ved, at hormonelle forandringer kan påvirke migrænen. For eksempel har mange kvinder migræne i deres menstruationscyklus.

Når man får et anfald, bliver smertefibrene i blodårernes væg irriterede og der bliver sendt smertesignaler til hjernen.

Der findes en række faktorer, der er mistænkt for at udløse migræne såsom stress, rødvin og chokolade. Der er dog ikke videnskabeligt belæg herfor.

Der findes tre typer migræne: Migræne uden aura, migræne med aura og kronisk migræne.

Migræne uden aura: Kraftig hovedpine der varer fra alt mellem 4 og 72 timer. Tilstanden er ikke hyppig. Ofte er der lys- og lydfølsomhed samt kvalme. Migræne uden aura er arvelig.

Migræne med aura: Anfaldene starter oftest med syns- og taleforstyrrelser og efterfølgende kommer hovedpinen. Nogle gange udebliver hovedpinen. Anfaldene er sjældne.

Kronisk migræne: Kombination af migræne og spændingshovedpine der varer mindst 15 dage om måneden. Det kan være alt fra spændingshovedpine til migræne med eller uden aura. Ofte er der lys- og lydfølsomhed samt kvalme.

Vi ser at nogle kunder kan reducere symptomerne ved at udføre forskellige træningsøvelser og træne systematisk i hverdagen med udgangspunkt i personlige udviklede træningsplaner.

Andre kunder oplever færre symptomer eller migræneanfald ved at ændre kostvaner, reducere hverdagens stressniveau og få regelmæssig og tilstrækkelig søvn.

Ved medicinske behandling skal du konsultere din praktiserende læge.

Pludselig voldsom hovedpine eller hovedpine der tiltager over flere uger skal undersøges hos lægen.

Book behandling