Effektiv og hurtig behandling af iskiassmerter

Vi tilbyder en effektiv, smertefri og hurtig behandling af iskiassmerter – uanset om du har akutte eller kroniske smerter.

Iskiassmerter giver smerter i ballen, i ryggen eller i benet. Det kan både gøre ondt i bevægelse og når man sidder ned.

En typisk iskiassmerte er opstået efter længerevarende smerter i ryggen. Smerter som efterhånden flytter sig ned i det ene ben. Smerten starter ofte oppe ved lænden og trækker ned gennem ballen og ned i benet.

Tegn på at du har iskiassmerter

●      Smerter bag på låret.

●      Smerter ned mod balle og sædeknude

●      Smerter i underben

●      Smerter på ydersiden af foden

●      Føleforstyrrelser

Iskiasnerven er kroppens længste nerve. Den går fra lænden og spreder sig ned på bagsiden af benene og forgrener sig undervejs.

Iskiassmerter skyldes typisk, at nerver bliver klemt ved rygsøjlen eller nerven bliver klemt/irriteret af blandt andet muskler på vej ned gennem benet. Iskiassmerter kan skyldes overbelastning, dårlig siddestilling eller en række lidelser.

Diskusprolaps: Se afsnit om diskusprolaps

Piriformissyndrom starter med smerter i ballen og bækkenet og skyldes at musklerne sidder og trykker på, og dermed, irriterer iskiasnerven

Træning og øvelser udarbejdet af professionelt sundhedspersonale er ofte med til at afhjælpe smerter i iskias.

Stil skarpt på dine fysiske rutiner: Er der noget du kan ændre for at mindske smerterne?

Derudover kan en ispose ofte tage toppen af smerten.

Ved akutte eller vedvarende stærke smerter bør man opsøge sin læge.